Section d'anglais

Axes de recherche |

Axes de recherche

Littérature et culture americaines

War and Military Death in post World War II Culture
The American Gothic
Neoliberal Gothic
Melodrama
Eco-Criticism and the Anthropocene
Counterculture Studies

Comparative Literature

Angela Carter
Edmund Spenser
Allegory
Fairy-Tale Studies
Speculative Fiction
Postmodern Literature
Early Modern Literature
Gender Studies

Littérature britannique

Early Modern literature
John Donne
Spatial studies

Linguistique

Neuro-Linguistique
Linguistique historique
sociolinguistique
Langues en contact
Dialectologie
Linguistique corpus

Littérature, langue et histoire médiévale

Mystères
histoire textuelle
urbanisme médiéval

Gender and Queer Studies

Theories of the Subject
Queer Cinematic Temporalities
Camp Aesthetics
Queer in Translation/ Translating Queer Literature

Compétences

Mémoires dirigés dans d'autres universités

Eveline Frei. Second-Language Learning in Switzerland: Swiss German Parents' Support for the Introduction of English at Primary School Level. Dir. Didier Maillat & Jürg Rainer Schwyter, Université de Fribourg, 2007

Cindy Bottinelli. The Context of Science Fiction: Deictic Conception and Construction of Strange New Worlds. Dir. Didier Maillat, Exp. Jürg Rainer Schwyter, Université de Fribourg, 2006

David Fux. Here is kydde cortaysye: Sir Gawain and the Green Knight and Medieval Courtesy Books. Dir. Denis Renevey. Université de Fribourg, 2004

Nadine Gargantini. Women's Voices in The Canterbury Tales and The Legend of Good Women. Dir. Denis Renevey. Université de Genève, 2003

Expertise de mémoires en littérature comparée

Olivier Knechciak. Prêter sa voix: l'émergence du sujet d'énonciation dans cinq poèmes de William Blake et les traductions françaises de Pierre-Louis Matthey. Dir. Ute Heidmann, Exp. Martine Hennard Dutheil de Rochère, 2007. (DEA, Prix de Faculté)

Manon Groux. L'oiseau peut-il chanter seulement la chanson qu'il connaît? Analyse comparative des dialogues intertextuels dans La Belle au bois dormant de Perrault et The Lady of the House of Love de Carter. Dir. Ute Heidmann. Exp. Martine Hennard Dutheil de Rochère, 2007

Mercedes Gulin. La Fille des Cendres. Etude comparative de deux réécritures de Cendrillon: "Ashputtle or the Mother's Ghost" (1987) par Angela Carter et "L'Exaucée" (1894) par Marcel Schwob. Dir. Ute Heidmann, Exp. Martine Hennard Dutheil de Rochère, 2006. (Prix de Faculté)

Roxanne Granges. La construction de la narration dans Mary Shelley's Frankenstein and Rousseau's L'Emile : Etude comparative de l'écriture de la création. Dir. Ute Heidmann, Exp. Martine Hennard Dutheil de Rochère, 2004. (DEA, Prix de Faculté)

Annick Panchaud. Quand l'agneau se couche aux côtés du tigre: Etude comparative de "La Belle et la Bête" de Madame Leprince de Beaumont, et de "The Courtship of Mr Lyon" et "The Tiger's Bride" d'Angela Carter. Dir Ute Heidmann, Exp. Martine Hennard Dutheil de Rochère, 2004 (Prix de Faculté et Prix Archipel)

Cécile Tschumi. Etude comparative de "La barbe bleue" de Charles Perrault, "La voluptueuse" de Marcel Schwob and "The Bloody Chamber" d'Angela Carter. Dir Ute Heidmann, Exp. Martine Hennard Dutheil de Rochère, 2004

Cécile Fornerod. Le rêve et la création littéraire chez Marguerite Yourcenar et Virginia Woolf: Etude comparative de The Waves et Les songes et les sorts. Dir. Claude Reichler, Exp. Martine Hennard Dutheil de Rochère, 2003

Expertise de mémoires en littérature comparée (suite)

Muriel Jacquod. Reprises du mythe d'Orphée et d'Eurydice au XXe siècle: Etude comparative de La nouvelle Eurydice de Marguerite Yourcenar et de poèmes de Margaret Atwood, H. D., Ellen Bryant Voigt et Alta. Dir Ute Heidmann, Exp. Martine Hennard Dutheil de Rochère, 2003

Anja Germond. La fictionnalisation de l'histoire: Etude comparée de W ou le souvenir d'enfance (Georges Perec), Kindheitsmuster (Christa Wolf) et Midnight's Children (Salman Rushdie). Dir Ute Heidmann, Exp. Martine Hennard Dutheil de Rochère, 2003

Expertise de mémoires pour d'autres universités

Thierry Bovey. Representing Blackness in Spike Lee's JungleFever, Clockers and Bamboozled. Dir. D. Madsen, Exp. Agnieszka Soltysik, Université de Genève, 2007

Daniela Schlaefli. Gatsby's Schedule in The Great Gatsby: The Myth of Benjamin Franklin's Self-Made Man. Dir. D. Madsen, Exp. Agnieszka Soltysik, Université de Genève, 2007

Reto Gloor. The Influence of Jazz on the Harlem Renaissance. Dir. D. Madsen, Exp. Agnieszka Soltysik, Université de Genève, 2006

Sophie Caversazio. Audre Lorde: Anticipating Black Feminism. Dir. D. Madsen, Exp. Agnieszka Soltysik, Université de Genève, 2006

Kirsten Harrison-Pons. Fragmentation in Don Delillo's Underworld. Dir. D. Madsen, Exp. Agnieszka Soltysik, Université de Genève, 2005

Daniele Piloni. Frederick Douglass, Booker T. Washington, and Malcom X's liberating paths through literacy and language. Dir. D. Madsen, Exp. Agnieszka Soltysik, Université de Genève, 2005

Serena Ferrari. An American in Paris: Exile and Socio-Political Issues in Selected Works by James Baldwin. Exp. Boris Vejdovsky, University of Neuchâtel, 2004

Marie-Hélène Rey. Male Anxiety or Masculinisation of the Novel? Gender-Reversals in Maturin's The Wild Irish Boy and The Milesian Chief. Dir. R. Waswo, Exp. Agnieszka Soltysik, Université de Genève, 2004

Alexandra Herzog. From Greenhorns to Americans: a portrayal of Jewish women in Henry Roth's Call It Sleep, Anzia Yezierska's Bread Givers and Abraham Cahan's Yekel. Dir. D. Madsen, Exp. Agnieszka Soltysik, Université de Genève, 2004

Huwaida Obaid. Tragedy in the Twentieth Century: The Case of Arthur Miller. Dir. D. Madsen, Exp. Agnieszka Soltysik, Université de Genève, 2004

Ji-Yun Park. Dis-membering narratives and re-membering languages in Nora Okja Keller's Comfort Woman. Dir D. Madsen, Exp. Agnieszka Soltysik, Université de Genève, 2003

Expertise de mémoires pour d'autres universités (suite)

Riggs, Ashley. Les contes de fées modernes: l'Histoire d'un avenir. Dir. Ian MacKenzie, Jurée Mathilde Fontanet, Exp. Martine Hennard Dutheil de la Rochère, ETI, Genève, 2007

Jury de thèses doctorales

Fanny Mossière. Le diable et l'artiste, ou le brouillage du monde. Jury Boris Vejdovsky. Université de Lausanne, 2007

Jens Harbecke. Mental Causation: Investigating the Mind's Powers in the Natural World. Jury Neil Forsyth. Université de Lausanne, 2007

Matt Kimmerich. Salman Rushdie and Narrative Play. Jury Neil Forsyth. Université de Berne, 2004

J.L Hernández. Autobiografía espiritual angloamericana. Jury Boris Vejdovsky Madrid, Universidad Complutense, 2003

Antoinina Bevan Zlatar. The Polemical Protestant Dialogue in Elizabethan England. Jury Neil Forsyth. Université de Genève, 2003

Partagez:
Unicentre - CH-1015 Lausanne
Suisse
Tél. +41 21 692 11 11
Swiss University